گردنبند طبی نرم که در آتش سوزی موجب نجات جان یک نفر شد

گردنبند طبی نرم که یقه گردنی نیز نامیده می شوند، در نوع خود ابزارهای پزشکی ارتوپدی هستند که امکان بی حرکتی جزئی یا کامل ستون فقرات گردنی و سر را در موقعیت صحیح در صورت ضایعات مهره های گردنی و تورتیکولی عضلانی فراهم می کنند.

درجه بی حرکتی آنها بسته به آسیب شناسی ساختارهای گردن متفاوت است و همانطور که اوقات فراغت و ذهنیت افراد تکامل می یابد، تمرینات ورزشی بیشتر و بیشتر فشرده شده است و با افزایش آسیب ها در پزشکی ورزشی (در مورد ورزشکاران آماتور و حرفه ای) همراه است، بنابراین ستون فقرات مستقیماً تحت تأثیر این افزایش قرار می گیرد.

انواع مختلفی از یقه های دهانه رحم مطابق با آسیب شناسی بیمار، مورفولوژی، استفاده از او، شدت شوک وجود دارد. به طور کلی، هر چه تروما بیشتر باشد، تعداد مهره‌هایی که باید بی‌حرکت شوند و همچنین درجه بی‌حرکتی بیشتر می‌شود.

گردنبند طبی نرم

مدل های یقه گردنی مرجعی از C1 تا C4 هستند:

یقه گردنی انعطاف پذیر C1 برای آسیب های سبک یا متوسط. در فوم یا نرم برای تسکین دردهای مربوط به اختلالات اسکلتی عضلانی جزئی مناسب است. حرکات سر و گردن بدون محدودیت کامل اندکی مسدود می شوند.

یقه گردنی نیمه سفت C2 برای پیچ خوردگی، تورتیکولی در نظر گرفته شده است. به لطف یک صفحه نیمه سفت که در یقه قرار داده شده است، پشتیبانی بیشتری را ارائه می دهد. با این مدل، حرکات و چرخش ها کاملا غیرممکن نیست.

یقه گردنی نیمه سفت با قابلیت تنظیم ارتفاع (C3)، پشتیبانی و تثبیت بیشتری را در سطح گردن با کمک پشتیبانی اضافی در سطح چانه ارائه می دهد. ستون فقرات گردنی تثبیت شده است.

یقه سفت و سخت گردنی با تکیه گاه یا بریس مینی گردن (C4) در مورد ترا استفاده می شود.

مدل های کودک نیز از Gibaud، Donjoy، Thuasne یا Orliman موجود است و اندازه و قد با گردن کوچکتر و نازکتر کودکان سازگار است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.