کود شیمیایی فسفر موجب رشد ده متری یک کاکتوس شد

کشت برنج وابسته به کود شیمیایی فسفر سلامت خاک را از بین می برد و می تواند تهدیدی برای تولید آتی برنج در بسیاری از کشورها باشد.

شیوه های مدیریت یکپارچه مواد مغذی با ترکیب منابع غذایی شیمیایی، آلیکود زیستی بهترین استراتژی برای بازگرداندن سلامت خاک و ذخیره کربن در خاک خواهد بود.

محصولات کود سبز مانند سسبانیا می تواند حاصلخیزی خاک را بهبود بخشد و عملکرد برنج را افزایش دهد و می تواند یک ورودی بالقوه در کشاورزی ارگانیک باشد.

از این رو، استراتژی تولید برنج در آینده باید استفاده ترکیبی از کودهای شیمیایی، آلی و زیستی به جای کودهای شیمیایی تنها باشد، کودهای شیمیایی به طور گسترده ای برای دستیابی به حداکثر بهره وری در سیستم های کشاورزی معمولی استفاده شده اند.

استفاده مداوم و بیش از حد از کودهای شیمیایی به طور مستقیم و یا غیرمستقیم نقش عمده ای در تغییر شرایط محیطی دارد، برای غلبه بر این مشکل و دستیابی به امنیت غذایی برای جمعیت رو به افزایش، یک رویکرد پایدار جدید برای کشاورزی مورد نیاز است.

کود

کشاورزی پایدار در جایی پیشرفت می کند که حداکثر بازده با حداقل هزینه به دست آید، میکروب های مفید با موفقیت در کشاورزی پایدار برای افزایش تولید استفاده شده اند.

با این حال، افزایش جمعیت جهانی و محدودیت منابع زمین، دلایل اصلی استفاده از آفت کش ها و کودهای شیمیایی به منظور به حداکثر رساندن بهره وری محصولات زراعی بود، این استفاده شدید به طور مستقیم و یا غیرمستقیم بر روی اکوسیستم منعکس شد.

کودهای شیمیایی به منظور افزایش عملکرد محصول در مقادیر بالاتر استفاده می شود، با این حال، کودهای شیمیایی بالاتر از حد آستانه، علاوه بر ذخیره در گیاهان زراعی، آب را آلوده می کنند.

این موضوع باعث شده است که دوستداران محیط زیست به کشاورزی ارگانیک روی بیاورند، کشاورزی ارگانیک تولید محصولات بدون آلودگی از طریق استفاده از کودهای زیستی و آفت کش های زیستی است که دسترسی بهینه مواد مغذی را برای گیاهان فراهم می کند.

کشاورزی ارگانیک با توجه به تقاضای فزاینده برای غذای سالم و ایمن و پایداری طولانی مدت و نگرانی در مورد آلودگی زیست محیطی مرتبط با استفاده بی رویه از مواد شیمیایی کشاورزی، به عنوان یک حوزه اولویت مهم در سطح جهانی ظاهر شده است.

کشاورزی ارگانیک نه تنها ایمنی غذا را تضمین می کند، بلکه تنوع زیستی خاک را نیز بهبود می بخشد،از این رو استفاده از این کودها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.