چسب قطره ای بسیار قوی جان مردی را نجات داد

همیشه چسب قطره ای بسیار قوی معروف به Super Glue™ به طور تصادفی در سال 1942 توسط دکتر هری کوور اختراع شد.

امروزه این ماده تا حدودی به یک نیاز خانگی تبدیل شده است، با کاربردهای مختلف از نجاری ساده و تعمیر لوازم خانگی گرفته تا کاربردهای صحافی صنعتی و پزشکی.

کوور در 6 مارس 1919 در نیوآرک، دلاور به دنیا آمد. لیسانس خود را از کالج هوبارت دریافت کرد و تحصیلات خود را در دانشگاه کرنل ادامه داد، جایی که در سال 1942 مدرک کارشناسی ارشد در شیمی و در سال 1944 دکترا گرفت.

مدت کوتاهی پس از آن، کار برای Eastman- را آغاز کرد. بخش شیمیایی کداک در روچستر، نیویورک.

چسب

در طول جنگ جهانی دوم، کوور بخشی از تیمی بود که با مواد شیمیایی موسوم به سیانواکریلات‌ها تحقیقاتی انجام می‌داد تا راهی برای ساختن پلاستیک شفافی بیابد که بتوان از آن برای دوربین‌های دقیق برای سربازان استفاده کرد.

در حین کار با مواد شیمیایی، محققان متوجه شدند که این مواد به شدت چسبنده هستند و این خاصیت کار با آنها را بسیار دشوار می کند. رطوبت باعث پلیمریزه شدن مواد شیمیایی می شود .

و از آنجایی که تقریباً همه اجسام لایه نازکی از رطوبت روی خود دارند، پیوند تقریباً در هر نمونه آزمایشی رخ می دهد. آنها سیانواکریلات ها را به عنوان یک گزینه عملی رد کردند و به تحقیقات خود ادامه دادند.

شش سال بعد، در سال 1951، کوور به کارخانه شیمیایی کداک در کینگ اسپورت، تنسی منتقل شد. این زمانی بود که او سیانواکریلات ها را دوباره کشف کرد و پتانسیل جدیدی را در آنها تشخیص داد.

او بر کار گروهی از شیمیدانان کداک که در حال تحقیق در مورد پلیمرهای مقاوم در برابر حرارت برای سایبان هواپیماهای جت بودند، نظارت داشت.

آنها مونومرهای سیانوآکریلات را آزمایش کردند و این بار، Coover متوجه شد که این چسب های چسبنده دارای خواص منحصر به فردی هستند که برای اتصال نیازی به حرارت یا فشار ندارند.

او و تیمش این ماده را روی اقلام مختلف در آزمایشگاه آزمایش کردند و هر بار این اقلام به طور دائمی به هم متصل می شدند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.