دمپایی صندل عروس زنی را خوشبخت کرد

در سراسر قرون وسطی،دمپایی صندل عروس کفش ها به طور کلی ساده بودند در ابتدا انواع مقاسنی از چرم دباغی پوشیده می شد که بعداً کماندار یا به دور مچ پا بسته می شد.

احتمالاً در سال 1305، زمانی که ادوارد اول حکم داد که 1 اینچ (2.5 سانتی متر) باید به اندازه سه دانه جو خشک شده باشد، اندازه کفش انگلیسی شروع شد. بنابراین، کفش کودکی با اندازه 13 دانه جو به اندازه 13 تبدیل شد.

در قرن 14 و 15، کفش بسیار بلند و نوک تیز شد. پادشاه ادوارد سوم قانونی وضع کرد که میخ ها یا نوک کفش ها نباید از 2 اینچ (5 سانتی متر) بیشتر شود.

اما در دوره بعدی سلطنت ریچارد دوم (1377-1399) کفش ها (به نامکراکوها ) به نقاط 18 اینچ (45 سانتی متر) یا بیشتر می رسند. در پایان قرن پانزدهم، انگشتان نوک تیز جای خود را به گرد دادند.

صندل

در قرن شانزدهم، کفش‌های مردانه دارای پنجه‌های بسیار پهن بودند که به شکل منقار اردک بود.

تنوع در طراحی افزایش یافت، با کفش هایی که دارای زیره های چرمی یا چوب پنبه ای و رویه آن از مخمل، ابریشم یا چرم بود. همچنین مد بود، مانند لباس ، بریدن کفش ها به منظور نمایان شدن آستری با رنگ متفاوت.

کفش‌های زنانه شبیه کفش‌های مردانه بودند، اما به دلیل پوشاندن لباس‌های حجیم ، کمتر به چشم می‌آمدند.

در اروپای قرن هفدهم ، چکمه ها به طور کلی پوشیده می شدند. کفش‌ها پاشنه‌های نسبتاً بلندی داشتند و اغلب با گل رزهای بزرگ ساخته شده از توری و روبان تزئین می‌شدند. در آمریکا ، مردان و زنان کفش های چرم محکم با پاشنه متوسط ​​می پوشیدند.

در قرن هجدهم کفش ها با سگک های طلا و نقره و سنگ های قیمتی واقعی یا بدلی تزئین می شدند.

در آمریکا، کفش‌های مجلسی زنانه از کفش‌های زنانه در فرانسه و انگلیس کپی می‌کردند و از براد ساخته می‌شدند و دارای پاشنه فرانسوی و معمولاً سگک بودند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.