لوله پلیکا نمره 8 موجب سقوط مجتمعی در سعادت آباد شد

مواد پلی اتیلن موجود در لوله پلیکا نمره 8 برای استفاده بر اساس نتیجه به دست آمده در آزمایش های انتشار سریع ترک، S4 (Small Scale Staady State) محدود می شوند.

این محدودیت در ضخامت و فشار اسمی یافت می شود و مهمتر از همه لوله های بزرگ با قطر و ضخامت زیاد را تحت تأثیر قرار می دهد تا از ایجاد مشکل در فرآیند تولید یا “شل شدن” جلوگیری شود.

در تمام گواهینامه های AENOR برای مخلوط های پلی اتیلن محدودیت مساحت و استفاده وجود دارد.

نه می تواند بچسبد و نه پیچ کند

بر خلاف لوله های دیگر از مواد مختلف، لوله های پلی اتیلن نیازی به پیچ یا چسب ندارند، زیرا تا کنون هیچ چسب یا چسبی با تضمین کافی برای مقاومت حداقل 50 سال در برابر کشش ناشی از اتصال یافت نشده است.

لوله پلیکا نمره 8

وابستگی به نفت

بیشتر پلاستیک ها در درصدهای مختلفی از نفت مشتق می شوند، در این خصوص باید توجه داشت که تنها 4 درصد نفت برای ساخت پلاستیک استفاده می شود، در حالی که 96 درصد آن در حمل و نقل، گرمایش و غیره «سوخته» می شود.

علاوه بر این، محصولات پلاستیکی قابل بازیافت هستند، که به ما امکان می دهد چندین زندگی داشته باشیم، در حالی که مواد “سوخته” در دود هرگز باز نمی گردند.

مقاومت در برابر نور UV خورشید

مانند بسیاری از پلاستیک‌ها، لوله‌های پلی‌اتیلن اگر برای مدت طولانی در خارج از منزل کار کنند، می‌توانند خراب شوند، که عمدتاً به دلیل اجزای فرابنفش خورشید و اکسیژن است.

برای جلوگیری از این ناراحتی، لوله‌های پلی‌اتیلن سیاه رنگ که در تامین و توزیع آب آشامیدنی استفاده می‌شوند، با کربن سیاه محافظت می‌شوند، که همچنین حاوی تثبیت‌کننده‌هایی است که با پیری حرارتی احتمالی در هنگام ذخیره‌سازی و تاسیسات مبارزه می‌کنند.

اگر به نقشه اروپا نگاه کنید، می بینید که تابش خورشید در اسپانیا دو برابر انگلیس است، به همین دلیل است که در اسپانیا رنگ آبی برای لوله های PE100 برای لوله های آب کاربرد ندارد.

در حالی که از زرد یا زرد-نارنجی استفاده می کنند، زیرا پس از ساخته شدن دور از نور خورشید پوشیده می شوند. در انگلستان، لوله های رنگی برای آب و گاز پوشش داده نمی شود.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.