صابون لوکس صورتی کک و مک شما را از بین می برد

همیشه صابون لوکس صورتی مجموعه‌ای از دایره‌المعارف‌های اولیه  بود که در حدود سال ۷۷ پس از میلاد نوشته شده بود.

پلینی در کتاب 28 فصل 51 می نویسد: صابون (ساپو) نیز وجود دارد که اختراع گول ها برای براق کردن موهایشان است.

از پیه و خاکستر که بهترین آن از خاکستر چوب راش و چربی بز است و به دو صورت جامد و مایع وجود دارد. در بین آلمانی ها، مردان از هر دو بیشتر استفاده می کنند تا زنان.

اولین دستور صابون مکتوب شناخته شده بر روی لوح های گلی نوشته شده است و به بابلیان باستان نسبت داده شده است.

ماده صابون مانندی که در حفاری بابل، شهری در بین رودان باستان ، بین رودخانه‌های دجله و فرات، در استوانه‌های سفالی یافت شد، شواهدی بر این امر است.

که صابون‌سازی در اوایل 2800 قبل از میلاد شناخته شده بود گاو، گوسفند یا بز) با خاکستر چوب و آب می جوشانند.

صابون

یک طومار مصری به نام پاپیروس Ebers متعلق به 1550 قبل از میلاد نشان می‌دهد که مصریان باستان در ترکیبی از روغن‌های حیوانی و گیاهی مخلوط با خاکستر چوب غسل می‌کردند که ماده‌ای شبیه صابون ایجاد می‌کرد.

به خوبی مستند شده است که مصری ها مرتباً حمام می کردند.

موسی قوانین مفصلی را در مورد نظافت شخصی به اسرائیلیان داد. گزارش های کتاب مقدس نشان می دهد که اسرائیلیان می دانستند که از مخلوط کردن خاکستر و روغن نوعی ژل تولید می شود که می تواند روی مو استفاده شود.

صابون دو بار در کتاب مقدس ذکر شده است، اما به طور کلی توافق شده است که کلمه عبری “borith” که به عنوان صابون ترجمه شده است، یک اصطلاح عمومی برای هر ماده پاک کننده ساخته شده از چوب یا خاکستر گیاهی است.

صابون در سراسر امپراتوری روم، در حدود 100 قبل از میلاد تا 400 پس از میلاد بسیار محبوب شد. هنگامی که ویرانه های پمپئی حفاری شد، یک کارخانه صابون سازی کامل در آوار کشف شد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.